Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ryanair: Ενα εκατ. ευρώ για ένα εκατ. επιβάτες


Αεροδρόμιο - κόμβο, στο οποίο θα σταθμεύουν δύο αεροσκάφη της, θέλει να καταστήσει τον αερολιμένα «Μακεδονία» Θεσσαλονίκης, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair.
Δεσμεύεται μάλιστα ότι ετησίως θα διακινεί, μέσα από ένα «μπουκέτο» αεροπορικών δρομολογίων προς πλειάδα ευρωπαϊκών προορισμών κι όχι μόνο, τουλάχιστον ένα εκατ. επιβάτες από και προς τη Θεσσαλονίκη, αρκεί οι τοπικοί φορείς να καταβάλουν ως αντίτιμο το ποσό του ενός εκατ. ευρώ.

Η σχετική πρόταση έλαβε και επίσημο χαρακτήρα πριν από λίγες ημέρες, αλλά αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό κι είναι δύσκολο να γίνει αποδεκτή από τους τοπικούς φορείς.
Όπως έγινε γνωστό στην «Η», δύο ανώτατα διευθυντικά (εμπορικού και ανάπτυξης δρομολογίων) στελέχη της ιρλανδικής low cost αεροπορικής εταιρείας έφθασαν στη Θεσσαλονίκη πριν από περίπου 10 ημέρες με σκοπό να συναντηθούν με τη διοίκηση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ με τον οποίο συνεργάζεται σε τριετή βάση (2011-13), ώστε να συζητήσουν λεπτομέρειες ενόψει του προγραμματισμού για το 2012.
Άλλωστε, η συμπλήρωση του πρώτου έτους συνεργασίας κρίθηκε ότι εκπλήρωσε τις βασικές επιδιώξεις που είχαν τεθεί. Είναι ενδεικτικό πως από τον Απρίλιο του 2011 έως και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους, η Ryanair μετέφερε, μέσα από 7 δρομολόγια στην Ευρώπη, περίπου 206.700 επιβάτες, εκ των οποίων 101.747 αφίχθησαν στο «Μακεδονία» και οι 104.994 αναχώρησαν από αυτό.
Στόχος 
Ο αρχικός στόχος ήταν 200 χιλ. επιβάτες και η επίτευξή του, προφανώς, αποτέλεσε για τους Ιρλανδούς το «χαρτί» πάνω στο οποίο «πόνταραν» για να καταθέσουν τη νέα επικαιροποιημένη πρότασή τους και μάλιστα ζήτησαν η απάντηση να δοθεί το αργότερο έως το τέλος της εβδομάδας.
Στους κόλπους του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης, ωστόσο, δύσκολα θα βρεθούν κάποιοι να υποστηρίξουν την αποδοχή της, παρότι, φαινομενικά, είναι άκρως ελκυστική.
Κι αυτό γιατί τα νούμερα δεν- βγαίνουν. Το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, που ζητά η Ryanair θεωρείται απαγορευτικό για τα ταμεία του Οργανισμού, ο οποίος «μάτωσε» να αποπληρώσει τα 270.000 ευρώ της συμφωνίας για το 2011 (η τριετής συνεργασία προβλέπει καταβολή 350 χιλ. ευρώ, ετησίως) και μηχανεύεται τρόπους να εξασφαλίσει τη δόση του 2012, καθώς με εξαίρεση το ΕΒΕΘ, κανένα άλλο από τα μέλη του δεν έχει καταθέσει τη συνδρομή του 2011, ενώ κάποια χρωστούν περισσότερες.
Tο πιθανότερο είναι ο Οργανισμός να μην αποδεχθεί την πρόταση, αλλά να διαμηνύσει ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί ακόμη και στην υφιστάμενη συνεργασία και να ζητήσει «κούρεμά» της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου